Cocovado deel 2

18 augustus 2015 - Rivas, Costa Rica

Nog even een korte beschrijving van mijn tweedaagse tocht door corcovado, overnachting in Sirena de Rangers station en met de boot naar Drake Bay. Ik kon aansluiten bij twee engelse koppels, broer en zus met partner. Heel fijn gezelschap en een zeer bekwaamde leuke gids. We hadden vanaf het begin goed de pas erin en waren dus veel sneller bij het kantoortje om ons te melden dat we het nationaal park bezochten. Vanaf dat punt hadden we een hoog loop tempo, omdat we op een bepaald punt moesten zijn voordat de vloed te hoog was. Ik kon me daar toen nog niet zoveel bij voorstellen. We hebben ondertussen allerlei kennis opgedaan van boom, plant en dier. Na het gevoel te hebben dat we al heel ver waren en al de nodige uren aan het lopen waren, vroeg iemand uit de groep hoever we ongeveer waren. Halverwege zei de gids. Slik. Maar we waren op tijd om de stukken over het strand te kunnen passeren. Het was misschien een tikkeltje aan de late kant denk ik, maar wel spannend. We hebben echt van de ene baai naar de andere baai moeten rennen. We waren inmiddels allemaal kletsnat tot aan onze knieen en op een gegeven moment werden we verrast door een golf terwijl we naar schilpadden eieren aan het kijken waren. Met alleen maar een rotswand achter je is dat niet handig. Ik werd onderuit geveegd, gelukkig stak iemand snel zijn hand uit om me rechtop te hijsen. Het volgende stuk lag een stukje hoger, maar was zwaar vanwege het droge zand. Uiteindelijk krijgen we een rustpauze op een heel mooi plekje, met stukjes verse kokosnoot. en met het vooruitzicht dat we nog maar een uurtje moesten, was dit punt heerlijk. Alleen nog een rivier oversteken met een krokodil.... Echt waar.

En zo hebben we Sirena bereikt. Ik heb mezelf iets te eten gemaakt, de rest had zich opgegeven voor het diner. Ik wist dat niet, dus dat vond ik wel even jammer, maar het was wel leuk om wat te kokkerellen daar.

Een slaapmutsje gedeeld met de Engelse en toen liggen zweten op bed, totdat het enigszins afkoelde. Om vijf uur in de ochtend moesten we weer acte de presence geven voor een wandeling in het bos rondom het gebouw. Na het ontbijt nog 3 uur rondgelopen en toen spullen gepakt om te vertrekken met de boot.

1. Math&Mariëtte:
    24 augustus 2015
    Hoi nicheke, veer huurde vandoag pas das diech un Blog höbs .
    Wat un "sjieke"onvergetelijke verhoale!!Lekker ontspannend um de kop leeg te make van alle dagelijkse dingskes toes en soms hieeeeeeeel spannend en inspannend, hubbe veer begrepe.Lef huur! Kom good toes en veer huure ut wel!
    Kompleminte vaan Mariëtte en Math
  2. Bert:
    25 augustus 2015
    ik vind het verschrikkelijk mooi sjaaaaattt xxxxx