Op avontuur

11 augustus 2015 - Puerto Jiménez, Costa Rica

Tijdens de tussenliggende dagen heb ik een waar avontuur beleeft. Ik heb me vandaag in ieder geval een rustdag ingepland, vakantie is soms best vermoeiend. Ik ben momenteel in een leuk hostel in Bahía Drake, Drakes Bay, op het schiereiland Osa. Ik ben hier gearriveerd na een hike van twee dagen in het nationaal park Corcovado. Afgelopen woensdag heb ik eerst een tocht gemaakt van 1 dag. Met een gids zijn we door het bos en gedeeltelijk over het strand naar de grens van het park gelopen, daar is een kantoortje waar bijgehouden wordt wie er in en uit het park gaat. Sinds 2014 mag je niet meer op eigen gelegenheid erin. Vanwege de bescherming van   Flora en fauna, en af en toe waren er toch eigenwijze wandelaren die het pad verlieten en verdwaalden. En je kunt te maken krijgen met poema, ocelot, krokodil en muggen. Half 6 in de ochtend verzamelen met lunch en 2 liter water, muggenspul en zonnebrand. Een stevige wandeling, warm, maar wel veel gezien en geleerd.