Muggen

14 augustus 2015 - Bahia Drake, Costa Rica

Ik ben nog niet helemaal bij met schrijven en foto's, want mijn tweedaagse avontuur is toch wel de moeite waard om te delen. Maar ik wordt op het moment een beetje lek gestoken door van die kleine gemene muggen. Ik denk dat m'n spray inmiddels is uitgewerkt. Het is nu twintig over vijf, tijd om eens te bedenken wat ik wil eten. Een klein rondje door de straten maken voordat de duisternis weer valt.

Vanochtend heb ik een stukje van een trail gelopen, dat woord dekt toch beter de lading dan wandeling. Onderweg kwam ik cappucijnaapjes tegen, maar als die teveel met mensen in aanraking komen, zijn het toch uitgekookte dieven. Ik had een doosje met wat etensdingen in m'n tas en op het moment dat ik een foto maak, het is alsof ze zitten te poseren, haalt een ander dat doosje uit mijn tas. Hup mee de bomen in, alles eruit en een leeg doosje terug. Weer geleerd dat ik beter moet opletten. Omdat er grijze wolken zich samenpakten boven de bergen heb ik een lift gevraagd aan een schipper die met een lading spullen van een hotel terug moest naar Drake Bay. Had ik me even goed gefikst.

Morgen en vertrek ik met de boot van kwart na 7 naar Sierpe om vanuit daar mijn reis te vervolgen met de bus naar quepos, net even boven Manuel Antonio. Waar ook weer een park te vinden is met veel dieren. Het schijnt wel heel toeristisch te zijn, een makkelijke manier om dieren te zien. Maar toch wel de moeite waard.