corcovado

9 augustus 2015 - Puerto Jiménez, Costa Rica

Ik ben net met de bus aangekomen in Puerto Jimėnez vanuit Dominical. Een reis van 5 uur. ik had een fijne zitplek en met wat lezen, wat indommelen, een tussenstop en het voorbij glijdende landschap gaat de tijd toch snel om.

Afgelopen weekend hebben we samen in een huisje gezeten dicht bij de kust. Ik kan weer een vinkje zetten bij een aantal dieren die ik heb gezien. Met stip bovenaan staat nu een luiaard, gisteren en vandaag eentje gezien. Een voordeel ten opzichte van de vogels; je hoeft je niet te haasten met kijken. Hij beweegt heerlijk traag en bedachtzaam. Ik heb een mooie foto kunnen maken. Van regen en frisse avonden ging het dit weekend naar warm en plakkerig warm in deze regio. We hebben verfrissing gezocht in het zwembad en Myrtille, de jongens en ik een avontuurlijke tocht in de omgeving gemaakt. Helaas geen gordeldier gezien.

Nu zit ik op m'n kamertje met een blikje bier en wat chips. Ben in het donker aangekomen, en ben alleen maar dichtbij de hostel even wat straatjes ingelopen. Het lijkt nu op een ingedommeld Wilde Westen dorpje. De straten zijn niet geasfalteerd en her en der komt er wat muziek uit een barretje. Ik ben speciaal zover naar beneden gereisd  om het nationaal park Corcovado in te gaan. Morgenvroeg na een traditioneel ontbijt van gallo pinto (rijst met bonen en eieren) ga ik de verschillende mogelijkheden bekijken om met een gids op pad te gaan.

ik ga nog wat op internet zoeken naar informatie over het park en dan slapen. De dagen beginnen hier vroeg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Merle:
    12 augustus 2015
    leuke foto's en nog veel plezier op vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! groetjes: merle